Szeretettel köszöntelek a Szeretni szeretve lenni klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
 
Szeretni szeretve lenni klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeretni szeretve lenni klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
 
Szeretni szeretve lenni klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeretni szeretve lenni klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
 
Szeretni szeretve lenni klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Szeretni szeretve lenni klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
        Üdvözlettel,
 
Szeretni szeretve lenni klub vezetője      
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
 
Bejelentkezés
Posztapokaliptikus korszakot élünk, legalábbis filmek terén, ugyanis a   tengerentúl éppen csak lecsengett a The Road (Az út), máris kaptunk egy  hasonlóan lepusztult és kiégett világban játszódó filmet, az Éli  könyvét  (The Book of Eli), melyet szerencsére már itthon  is láthattunk. A  szokásos embertelen környezetbe csöppenünk a filmmel, ahol a  kannibalizmus, nemi erőszak, fosztogatás, gyilkolás mindennaposak. Eli-t  viszont egy dolog érdekli csak, a féltve őrzött könyve. Márpedig azt  megvédi hatalmas szablyájával posztapokaliptikus kereszteslovagként.A történet egy olyan férfiről szól, aki bőven  átlépte már élete  derekát, és harminc éve járja az utakat a világégés  óta. A háború után,  mely a világot pusztította el, az életben maradt  emberek egy csoportja  az indokok keresése között rájött, hogy az egyik  oka a glóbusz  pusztulásának a vallás, így elpuszították az összes  megmaradt Bibliát. A  férfinek viszont a birtokában van vélhetően a  legutolsó darab a  földön, melyet féltve védelmez egy éles szablyával és  nyilakkal.
hasonlóan lepusztult és kiégett világban játszódó filmet, az Éli  könyvét  (The Book of Eli), melyet szerencsére már itthon  is láthattunk. A  szokásos embertelen környezetbe csöppenünk a filmmel, ahol a  kannibalizmus, nemi erőszak, fosztogatás, gyilkolás mindennaposak. Eli-t  viszont egy dolog érdekli csak, a féltve őrzött könyve. Márpedig azt  megvédi hatalmas szablyájával posztapokaliptikus kereszteslovagként.A történet egy olyan férfiről szól, aki bőven  átlépte már élete  derekát, és harminc éve járja az utakat a világégés  óta. A háború után,  mely a világot pusztította el, az életben maradt  emberek egy csoportja  az indokok keresése között rájött, hogy az egyik  oka a glóbusz  pusztulásának a vallás, így elpuszították az összes  megmaradt Bibliát. A  férfinek viszont a birtokában van vélhetően a  legutolsó darab a  földön, melyet féltve védelmez egy éles szablyával és  nyilakkal. 
Egy  autokratikus közösségként működő városban Carnegie, az  olvasott, művelt  zsarnok irányítja az embereket és a fosztogató  rablóbandákat, akiknek  az az elsődleges feladatuk, hogy megtalálják ezt a  könyvet  vezetőjüknek. A sors úgy hozza, hogy Eli ezen züllött és buja  helységbe  kerül, ahol megismeri Solarát, Carnegie vak szeretőjének a  lányát. A  lány, csak, hogy elmenekülhessen a helyről, megszökik Elivel,  miután  kiderül, hogy a férfinél van a keresett könyv, és egyre  szorosabban  kezd kötődni hozzá intellektualitása, műveltsége és  különcsége miatt  is, hiszen Eli azon kevés férfiak egyike, aki nem a  potenciális  megerőszakolandó vaginát, vagy a lefizethető kurvát látja a  fiatal  lányban.Míg John Hillcoat Roadja inkább alternatív módon  karakterdrámákra  összpontosít, addig a Hughes-testvérek rendezte Éli  könyve sokkal  inkább tömegproduktum lett, melyet a társadalom nagyobb  rétege is tud  fogyasztani, ám teszi ezt finom keretek között, és kreatív  egyedi  megoldásokkal. Az elpusztult világ képe sem annyira sugároz  depresszív  hangulatot, ám akcióból és vérből jóval többet kapunk itt,  sőt, kis  túlzással tekinthetjük akciófilmnek is a művet. Eli  harcművészeti  produkciói ötletesen és ügyesen vannak megoldva,  legtöbbször csak a  körvonalakat látni, és mindenképpen totálképben  mutatják nekünk a  kaszabolást, tehát nem az volt a cél, hogy két  centiről láthassunk  kiömlő beleket.
 sors úgy hozza, hogy Eli ezen züllött és buja  helységbe  kerül, ahol megismeri Solarát, Carnegie vak szeretőjének a  lányát. A  lány, csak, hogy elmenekülhessen a helyről, megszökik Elivel,  miután  kiderül, hogy a férfinél van a keresett könyv, és egyre  szorosabban  kezd kötődni hozzá intellektualitása, műveltsége és  különcsége miatt  is, hiszen Eli azon kevés férfiak egyike, aki nem a  potenciális  megerőszakolandó vaginát, vagy a lefizethető kurvát látja a  fiatal  lányban.Míg John Hillcoat Roadja inkább alternatív módon  karakterdrámákra  összpontosít, addig a Hughes-testvérek rendezte Éli  könyve sokkal  inkább tömegproduktum lett, melyet a társadalom nagyobb  rétege is tud  fogyasztani, ám teszi ezt finom keretek között, és kreatív  egyedi  megoldásokkal. Az elpusztult világ képe sem annyira sugároz  depresszív  hangulatot, ám akcióból és vérből jóval többet kapunk itt,  sőt, kis  túlzással tekinthetjük akciófilmnek is a művet. Eli  harcművészeti  produkciói ötletesen és ügyesen vannak megoldva,  legtöbbször csak a  körvonalakat látni, és mindenképpen totálképben  mutatják nekünk a  kaszabolást, tehát nem az volt a cél, hogy két  centiről láthassunk  kiömlő beleket. 
A vallási kérdés is ötletes, pro és  kontra érveket  sorakoztatnak fel tulajdonkéáppen mellette és ellene,  hiszen Eli, aki a  vallást jó értelemben véve  rendeltetésszerű  használatnak vetné alá,  élete árán is megakadályozná, hogy a könyv egy  olyan ember kezébe  kerüljön, mint Carnegie, aki a tömeges manipulácót és  mégnagyobb  hatalom elérését látja a szentírásban.A karakterekről  viszont sajnos megtudhattunk volna többet is, Eli  családi hátteréről,  netán Solara és anyja történetéről, vagy akár az  önző Carnegie múltjáról  is. Alapvetően a karaktereket eléggé nyitva  hagyták, és a felületi  indítékok ismerete mellett is kevésnek  érezhetjük a szereplők ismeretét.  A világ nagyon hasonlít bármely  hasonló "díszletbe" bújtatott filméhez,  kegyetlen emberietlen embereket  láthatunk, akik mocskosak és büdösek, a  szemetet és egymást eszik.  Ezzel szemben van a központi karakter, aki  fölöttük áll erkölcsi és  morális téren, akit tisztábbnak és emberibbnek  látunk minden  alkalommal. A főhős mindig visz magával valamit, félt, óv,  legyen az  saját gyerek, másvalaki gyermeke, vagy akár Biblia.
rendeltetésszerű  használatnak vetné alá,  élete árán is megakadályozná, hogy a könyv egy  olyan ember kezébe  kerüljön, mint Carnegie, aki a tömeges manipulácót és  mégnagyobb  hatalom elérését látja a szentírásban.A karakterekről  viszont sajnos megtudhattunk volna többet is, Eli  családi hátteréről,  netán Solara és anyja történetéről, vagy akár az  önző Carnegie múltjáról  is. Alapvetően a karaktereket eléggé nyitva  hagyták, és a felületi  indítékok ismerete mellett is kevésnek  érezhetjük a szereplők ismeretét.  A világ nagyon hasonlít bármely  hasonló "díszletbe" bújtatott filméhez,  kegyetlen emberietlen embereket  láthatunk, akik mocskosak és büdösek, a  szemetet és egymást eszik.  Ezzel szemben van a központi karakter, aki  fölöttük áll erkölcsi és  morális téren, akit tisztábbnak és emberibbnek  látunk minden  alkalommal. A főhős mindig visz magával valamit, félt, óv,  legyen az  saját gyerek, másvalaki gyermeke, vagy akár Biblia.
 Egy és  ugyanazt a  szimbólumot jelképezik, a túlélést, az újrakezdés  lehetőségét, a  reményt.Alakítások terén nem siránkozhatunk, hiszen két olyan rutinos  színészt  is láthattunk, akik a hosszú évek során bizonyították már, hogy jók a  színészi szakmában. Elit a kétszeres Oscar-díjas Denzel  Washington  alakítja, aki jól és hitelesen alakítja a hit erejétől  vezérelt  magányos harcost, míg Carnegie-t az ismét rosszfiút játszó Gary  Oldman  formálja meg. Mondhatni Oldman visszatér a gyökerekhez, és hozza  azt,  amiért szeretjük. Solara szerepét a nemrégiben feltűnt ifjú ukrán   üstökös Mila Kunis játsza, aki nem okoz csalódást, igaz különösebben nem   is marad emlékezetes a játéka. Ismét feltűnik egy rövid szerep erejéig   az énekes Tom Waits is, aki ezúttal egy kisbolti ezermestert alakít. A  rendezés jónak mondható, hiszen a film nem ül le, pörgős és abszolút  szórakoztató, élvezhető.Látvány terén viszont meg kell dícsérni nagyon a készítőket. Ha nem is  az atmoszféria, vagy a díszlet lett nagyon ütős, mivel például a már  sokat emlegetett The Roadnak jobb volt a háttere, és szebben visszaadták  egy ilyen világ hangulatát, ám az operatőrnek mindenképpen óriási taps  jár azokért a kameramozgásokért, amiket megvalósított. Egy jelenet  konkrétan emlékezetes maradt, méghozzá a vége felé a ház ostroma. A  kamera berepül a házba, majd kirepül az épületből, miközben minden esik  szét körülötte. Pontosan ezek az ok a dolgok, amik az ilyen  posztapokaliptikus filmek hangulatait megadják. A kaotikus jelenetek,  ahol a néző is részesévé válik az eseménynek, mint egy külső szemlélő,  aki ott rohangál a szereplők között. (Gondoljunk a Children of Men  virtuóz többperces vágás nélküli jelenetére, ahol a kamera kúszva-mászva  követi a házba bejutni próbáló főhőst).
  jók a  színészi szakmában. Elit a kétszeres Oscar-díjas Denzel  Washington  alakítja, aki jól és hitelesen alakítja a hit erejétől  vezérelt  magányos harcost, míg Carnegie-t az ismét rosszfiút játszó Gary  Oldman  formálja meg. Mondhatni Oldman visszatér a gyökerekhez, és hozza  azt,  amiért szeretjük. Solara szerepét a nemrégiben feltűnt ifjú ukrán   üstökös Mila Kunis játsza, aki nem okoz csalódást, igaz különösebben nem   is marad emlékezetes a játéka. Ismét feltűnik egy rövid szerep erejéig   az énekes Tom Waits is, aki ezúttal egy kisbolti ezermestert alakít. A  rendezés jónak mondható, hiszen a film nem ül le, pörgős és abszolút  szórakoztató, élvezhető.Látvány terén viszont meg kell dícsérni nagyon a készítőket. Ha nem is  az atmoszféria, vagy a díszlet lett nagyon ütős, mivel például a már  sokat emlegetett The Roadnak jobb volt a háttere, és szebben visszaadták  egy ilyen világ hangulatát, ám az operatőrnek mindenképpen óriási taps  jár azokért a kameramozgásokért, amiket megvalósított. Egy jelenet  konkrétan emlékezetes maradt, méghozzá a vége felé a ház ostroma. A  kamera berepül a házba, majd kirepül az épületből, miközben minden esik  szét körülötte. Pontosan ezek az ok a dolgok, amik az ilyen  posztapokaliptikus filmek hangulatait megadják. A kaotikus jelenetek,  ahol a néző is részesévé válik az eseménynek, mint egy külső szemlélő,  aki ott rohangál a szereplők között. (Gondoljunk a Children of Men  virtuóz többperces vágás nélküli jelenetére, ahol a kamera kúszva-mászva  követi a házba bejutni próbáló főhőst).
A zene is jól sikerült, a vészjósló harsona-szerű hangok ügyesen fedik a külső világ okozta érzéseket, illetve a film főtémája is abszolút fogyasztható, szinte már megjegyezhető. A vallásos motívumok ott motoszkálnak a dallamokban, míg persze megfelelő mennyiségben akciós, pörgős zenét is kapunk. Összességében egy kevésbé elgondolkodtató darabot kaptunk, mint a Road. Ezt felfoghatjuk pozitív, és negatív értelemben is, ami viszont tény, hogy pörgősebb, eseménydúsabb és szélesebb rétegnek szól. Ettől függetlenül, és ezt mérlegelve egy kellemes kikapcsolódást jelentő film az Éli könyve.
Az Éli könyvét megnézheted nálam a Kapcsolat Media Portálon!
|  |  | 
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!